Is het erg ongezond als ik s'nachts veel eet/drink om me de rest van de dag op de been te houden tijdens de ramadan?

Ik ben 18 jaar en ik werk heel de dag en fitness 5x in de week. ik doe ook mee aan de ramadan. Ik ben 1,74 lang en weeg 60 kilo en heb meer spieren dan vet. Ik drink minimaal 1,5 liter tot 2 liter water en eet rond de 10 boterhammen. Wat ik hier op doe:

-Tonijn salade ( gezonde zonder boter)
-pindakaas ( met stukjes van calve en ik doe er een banaan in)
-ik maak er tosti's van met gezonde kaas+kipfilet en plakjes tomaat.
-2 boterhammen met dieetboter waarmee ik mijn eiwit omelet eet van 3 eieren (eiwit alleen)
Ik eet eigenlijk altijd gezond alleen heel soms laat ik mezelf genieten door 1 broodje met schuddebuikjes.

Ik eet mezelf echt helemaal vol dus als ik er nog een appel in krijg na alle boterhammen dan eet ik die. Hetzelfde geld met drinken. Ik ben niks aangekomen na al dit eten en drinken. Ik moet dit wel echt doen omdat ik anders bang ben dat ik mijn 12 uur op mijn werk niet goed vol hou of tijdens het fitnessen instort. Is dit ongezond, en hebben jullie misschien nog tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Na de Ramadan ga je weer normaal eten, dus dan hersteld je lichaam zich zo weer.
Het is toch bijna afgelopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aankomende donderdag mag ik weer gewoon eten dus ja bijna voorbij
Ritsuka
10 jaar geleden
kijk, en daarna ga je weer normaal eten, met ontbijt, lunch en avondeten, genoeg groente etc, dus dan hersteld je lichaam zich zo weer in een week of zo.

Antwoorden (2)

Nee zolang je afwisseling aanbrengt in je eten is het niet ongezond, bovendien is het maar tijdelijk.
Zolang je niet ziek bent kan het geen kwaad
Wens je verder goede ramadan
10 jaar geleden
De ramadan op zich is ongezond. Op momenten dat je hersenen en lichaam volop moeten draaien krijgen ze niets. Zeker op dagen met extreme hitte is het nadelig om niets te drinken. S'avonds moet je alleen gezonde voedzame zaken eten. Dadels en dergelijke. Verder moet je ook niet teveel gaan eten.

In de onderzoeken die ik erover gelezen heb is de Ramadan op zich niet goed voor het lichaam. Echter als je een gezond persoon bent kun je vaak er best goed tegen. Voor veel mensen is het namelijk geestelijk weer gezond.

Succes... en het is bijna voorbij,