Hoe lang blijft alcohol in je bloed?

Ik heb een vraag (logisch anders was ik hier niet) ik heb binnekort een feestje en ben zeker van plan om leker te gaan zuipen, de volgende dag wil ik wel gewoon weer rijden (scooter) ik ben 16 en mag dus bij een alcohol controle NIKS in me bloed hebben, als ik de avond daarvoor ga zuipen, kan ik dan de volgende dag wel gewoon rijden ZONDER dat een alcohol test ook maar een %tje in me adem vind (gewoon met een goede nacht ertussen) ???

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
2.7K
Castle
5 jaar geleden
Gewoon lekker op de fiets gaan dan. ;-)

Antwoorden (1)

Rekenvoorbeeld:
Je drinkt van 's avonds 10u tot 's nachts 2u, 3 glazen per uur. Totale intake 12 glazen.
De alcohol afbraak van 's avonds 10u tot 's morgens 8u (12u) is 1,5 glas per uur. Totale afbraak 8 glazen.
Restant 's morgens 8u in je bloed 12-8=4 glazen. Dus ruim strafbaar.
Die goede nachtrust doet er helemaal niet toe.
5 jaar geleden
Computoon
5 jaar geleden
Vraagsteller spreekt van "lekker te gaan zuipen". Ik veronderstel bij het begrip "zuipen" dat er meer dan 3 glazen per uur worden geconsumeerd. Die scooter kan de nodige uren daarna in z'n stalling blijven...
Ritsuka
5 jaar geleden
Duidelijke berekening erbij.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antwoord klopt. Toch denk ik dat als je zeker wilt zijn dat je 0,0 in je bloed en adem hebt, je minimaal 10 uur voor blaasmoment al moet stoppen. 1,5 glas per uur kan wel worden verwerkt maar dan moet het lichaam in topconditie zijn.
Ik zou zelf uitgaan van 1 glas per uur.